09 : Min tro

Det här har jag funderat mycket på under årens lopp.
Jag tror på någonting de gör jag, jag tror dock inte på att de kom någon snubbe och började trolla och manipulera folk,
Jag tycker religion bara blivit en ursäkt till att skada folk, vilket är väldigt tragiskt.

Jag älskar kyrkan, och då menar jag kyrkan som byggnad, jag får ett sånt inre lugn när jag sätter mig i kyrkan, det blir som en lättnad, bara finnas varken mer eller mindre.

Jag tror på big bang, jag tror på människornas revolution, och jag tror inte på att livet tar slut när man dör.
Jag vägrar tro det. Jag tror att personens öde styrs av personens handlingar och vägval här i livet.

Och jag tror inte på att alkoholism är en sjukdom, det är något självförvållat, och då får man fan i mig ta konsekvenserna för sitt handlande också, istället för att gömma sig bakom en falsk fasad av att de är en sjukdom.

Sammanfattningsvis, jag tror på människornas "fria" val är det som styr här i världen, och man får stå för sina val.
Sen att vi inte har så många fria val att göra egentligen är en annan femma jag inte tänker gå in på här...


Kommentarer
Postat av: Puckot

haha intressant inlägg faktiskt ! Kanske för att jag sitter å skriver om sånt här i min hemtenta just nu? :P



De där med fria val t ex. Att vi har fria val sålänge dom är:

-Rationella

-Baserade på relevant expertkunskap

-Som syftar till att uppnå bättre hälsa (i mitt fall då som hälsoped.)

-Tar hänsyn till plikten gentemot familj, samhälle och miljö.



Annars har vi fria val ;)



Sen var det de där med alkoholism. De pratade vi också om att förr så hade vi rättighetstänk.. Typ "jag har rätt till hjälp för jag röker/dricker osv." Idag har vi plikttänk. Att det är din plikt som med människa att vara hälsosam och ta hand om dig själv. gör du det inte är det ditt eget fel!



Långt inlägg ;) höhö

2011-02-24 @ 14:56:53
URL: http://nathaliedeniz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0