snurr snurr

Oj så det snurrar i tant Carros skalle de senaste dygnet.
Verkligen intressant 48 timmar lär jag säga, men en helt okej gårdag med en ännu bättre dag idag.

Var på flick innebandy idag, lille syrran spelade, kände mig så jäkla stolt över att ha en syster som
henne, hon har utvecklats så otroligt mycket, och hon har blivit så bra. från en av hennes första matcher (som jag minns iaf) satt ute i sandviken och kollade laget åkte på storstryk och min älskade tiff satt bara där och viftade på händerna, (iofs så räddade hon alla "svåra" som hon skulle ha släppt in, men inte min tiff inte, hon gör tvärtom) lite så var det idag med, men jäklar var glad man blir när man ser henne där ute på plan.

men iaf fortsätter jag skriva om henne kommer hon bli tokig på mig när hon ser det så vi går vidare..

iaf tanken med sport är så otroligt simpel, ändå kan det ge så mycket, av allt, lycka sorg smärta, glädje, allt du kan tänka dig, kan du finna i ett lag. du kan finna något där som du inte finner någon annanstans, en tillhörighet en glädje, en identitet, en mening med något. det är intressant att se hur folk kan förändras när de kommer in på en plan.

andra grejen tant funderat på är "svartingarna" vad är det som gör svartingar till svartingar? det känns som om alla "hatar" dem och dem bara förstör och allt det där ni har hört det förr. ändå är vi kompisar med dem, vi umgås med dem och vi trivs med dem, för att dem är våra vänner, men vad är det som gör oss till svenskar, för de "svartingar" som växer upp här nu är ju trottsallt födda här och de är tekniskt sett svenskar, ändå ser vi dem inte som det, så vad är det som ska krävas för att bli svensk egentligen? är det att ett svenskt namn, svenska föräldrar och bo i de rätta kvarteren/områdena?

vart en bra dag idag som sagt,
stockholm i morgon igen, inte lika roligt men de är snart slut bara bita ihop och hålla ut så ska det oxå gå ut, för jag är carro, mig kan man inte bli av med hur lätt som helst ;)



Jag och min älskade tiff


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0