hayper bloggarna

Jag kom och funderade på en sak i morse när jag var in på min kära andra halvas blogg,
Vad har hänt med vårt privatliv egentligen?
det började med en dagbok, som var det allra heligaste och personligaste man kunde ha som ung tjej.
men tiden går framåt och den lila rosa boken med hänglås som innehöll alla ens personliga funderingar och konstigheter, byttes ut till ett ställe på nätet där man lämnade ut allt,
från ha vart på ett visst sajt där man skrev som typ, efterfesten/lunar/helgon/smultron och gud vet allt vad de heter så
fick dagböckerna egna liv, de bröt sig loss de bytte namn och flyttade ut själva i den stora vida webb världen.

Det konstiga för mig är dock som någon sa förr var ens dagbok heligt, nu lägger man ut allt för allmän beskådning,
vad hände egentligen med vårt privatliv, vad hände egentligen när vi bjöd in främlingar in i våra privataste tankar,
dock så är det väl inte nå jätte privata folk skriver egentligen, eller jag gör men kollar man på de "stora" bloggarna så är de blonda fjortisar som skriver om "mode" oo jäklar vad intressant, lika intressant som att se en fluga bli ihjäl slagen men iaf.

Man väljer ju själv vad man skriver och läser upp till varje person så det ska jag väl inte säga något om, men iaf nu till själva frågan, hur kunde ens dagbok gå från att vara ytterst personlig till att bli allmän handling med hayper blogg,
bloggen har utvecklats, nu duger de inte längre med att ha en blogg, nu ska den vara spaysad som sören oxå, hur ska detta sluta?

Visst skulle de vara kul med en blogg som inte är som alla andras bloggar, men vad har det för mening egentligen?
jag har en blogg för att skriva i, på något vänster känns det som att texten försvinner in i det hyapade. men jag vet inte jag,
fly high and krasch like a superstar !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0